חתימה על טופס בסיום החקירה

חתימה על טופס בסיום החקירה
עורכת דין איזבל פוקס ואזנה

תוכן עניינים

אחד מן הדברים החשובים ביותר שיש לעשות בטרם הגעה אל חדר החקירות, היא להיוועץ עם עורך דין המתמחה בליווי וייעוץ לחקירה במשטרה. בכל מאמר ומאמר, אתייחס בנפרד אל התהליכים השונים המתרחשים בחדר החקירות. כאן ארצה לנצל את הבמה כדי לדון בנושא שעל פניו נראה כמו הליך רגיל וביורוקרטי להפליא – חתימה על הודעה.

מהי חתימה על הודעה בחקירה?

עבור אדם רגיל המתייצב לתחקור במשטרה, מהלך החקירה עשוי להיראות רגיל ושגרתי. עם זאת, חשוב לדעת כי לכל אורכו של התהליך, עושים החוקרים שימוש במגוון אמצעי חקירה שונים שחלקם גלויים וידועים וחלקם נסתרים ומתוחכמים.

חשוב לזכור כי חקירה במשטרה מחזיקה בשתי מטרות עיקריות: לחלץ מידע מן הנחקר אודות חשודים אחרים / להוציא הודאה מטעמו ולגבש ראיות מספקות להגשת כתב אישום.

עם תום התהליך, עליו נדון בהרחבה במאמר אחר, מקבל הנחקר לידיו טופס עליו הוא מתבקש לחתום ולאמת את הפרטים שמסר לכל אורך החקירה.

מהי המשמעות של טופס זה?

מבלי להיכנס אל הדקויות כי החקירה מתועדת היטב במצלמה, טופס זה בא במטרה להביא לאימות בין הפרטים שנאספו בחקירה לבין הנחקר. ברגע שבו אנו חותמים על טופס זה, אנו למעשה מודיעים באופן רשמי וגלוי כי אלו הדברים המדויקים שנאמרו.

ייתכן מאוד שתהיו עייפים, לחוצים ותשושים – אך לעולם אל תוותרו על קריאת ההודעה ופרטיה.

מה עלי לבדוק בהודעה?

קראו היטב כל מילה ומילה! אין מדובר כאן ב"תנאי שירות" או סימון וי איזוטרי באתר אינטרנט, אלא בהודעה המאמתת את דבריכם בחקירה. כעו"ד פלילי אני מתריעה בפני לקוחותיי ודורשת מהם פעם אחר פעם לקרוא את הטופס מספר פעמים וזאת כדי לאתר פרטים שהושמטו או לחילופין מידע שנראה שונה מן המילים שנאמרו.

מצאתם טעות? הקפידו ליידע את החוקרים על כך ואל תתנו את חתימתכם. החוקרים אינם מאפשרים לכם לבצע את השינויים? הודיעו כי אינכם מוכנים לחתום ושאתם דורשים לציין את התקרית הזאת באופן מפורש.

לקבלת מידע נוסף והכנה לפני חקירה, התקשרו 052-6476887 או השאירו פניה באתר.