ביצעתם עבירה? – ככה תתמודדו נכון

ביצעתם עבירה? - ככה תתמודדו עם המצב
עורכת דין איזבל פוקס ואזנה

תוכן עניינים

במדינת חוק שבה החוק נאכף כמעט תמיד, רבים מוצאים את עצמם מתמודדים עם עבירות מסוגים שונים, ומקבלים דוחות ואף מזומנים לבית המשפט, זאת כדי לנסות להגן על עצמם מפני אישומים, דוחות או קנסות כבדים. בתי המשפט בארץ עמוסים לעייפה בתיקים פליליים שנפתחו נגד עבריינים, אשר ביצעו עבירות או פשעים, ביניהם פשעים בעלי רקע פלילי. עוד ישנם תיקים שבשל עבירות תנועה, עבירות צווארון לבן, סכסוכים אישיים, וכדומה.

כיצד מתמודדים עם ביצוע עבירה?

אם ביצעתם עבירה קלה – כמו למשל עבירת תנועה, עבירת מיסים, הונאה קטנה וכדומה – ייתכן כי הנושא ייסגר בעת דיון קצר בבית המשפט, או באמצעות תשלום קנס. במקרים כאלה חשוב להבין מה חומרת העבירה, לבדוק האם יש קנס שתצטרכו לשלם ולברר בעת החקירה המשטרתית (במידה והתקיימה חקירה כזאת) – כיצד תוכלו להמשיך לעקוב אחר ההתפתחות המצב. לדוגמא: אם נתפסתם שותים ונוהגים, המשטרה תחרים את רכבכם לחודש אחד, ולאחר חקירה קצרה תזומנו לשימוע בבית המשפט.

במקרים כאלה רצוי להתייעץ עם עורך דין תביעת תאונות דרכים, ולהבין כיצד יש להמשיך הלאה, איך אפשר להשיב את רישיון הנהיגה שלכם (שבוודאי נשלל) ולדעת מה צפוי לכם בבית המשפט.

התמודדות עם עבירות פליליות

לצד עבירות קלות, ישנם אנשים שמוצאים עצמם מובאים לחקירה בשל חשד לעבירה פלילית, כמו ביצוע פשעים אלימים: ביצוע עבירות מין: חשד לסחר בסמים קלים או קשים: בעת חשד להתעללות, וכדומה. במקרים כאלה, בהם זומנתם לחקירה, יש לפנות לפני החקירה אל עורכת דין פלילית. אשת המקצוע תדע לייעץ לכם אודות הדרך בה תתנהלו בחקירה, או שהיא תגיע לתחנת המשטרה, על מנת ללוות אתכם בעת התשאול.

במקרים בהם הובאתם למעצר, יש גם כן להתקשר לעורך דין פלילי, ולהבין כיצד עליכם לפעול. חשוב שתדעו כי על פי החוק – לכל חשוד ישנה הזכות להמתין לעורך דינו לפני שהוא נחקר. נוסף לכך, לאחר החקירה שתלווה על ידי עורך דין, יכולים לקרות מספר דברים:

  • תשוחררו למעצר בית או שתשוחררו בערבות.
  • תישארו במעצר בהתאם להחלטת שופט בית המשפט.
  • תשוחררו ללא פתיחת תיק.

במקרים של מעצר, תצטרכו להיעזר בעורך הדין ולהבין מהם השלבים הבאים. בדרך כלל במידה והוחלט להגיש כתב אישום, יצטרך הנאשם להוכיח את חפותו, או להודות בפשע -זאת באמצעות ייעוץ של עורך דין פלילי.

הגשת כתב אישום

בהגשת כתב האישום, יכול הנאשם, לספק את הגרסה שלו (של השתלשלות האירועים) מול בית המשפט. במקרים כאלה יוחלט האם לשחרר את החשוד למעצר בית או להמשיך במעצר. לפני הגשת כתב האישום חשוב מאד לקבל ייצוג וייעוץ של עורך דין אשר יתכנן עמכם אסטרטגיה של הגנה. באמצעות עורכי דין מנוסים, תוכלו לעבור את התהליך בצורה פחות קשה ויותר יעילה. עורך דין פלילי יוכל לספק לכם גם מידע על ערעור, זאת במידה ותרצו לערער בפסק הדין שניתן לכם בבית המשפט.