האם במקרה של עבירות מס יש לפנות לעורך דין פלילי?

האם במקרה של עבירות מס יש לפנות לעורך דין פלילי?
עורכת דין איזבל פוקס ואזנה

תוכן עניינים

דיני המס במדינת ישראל מונים סוגים שונים של עבירות, כמו למשל השתמטות מתשלום מיסים, אי דיווח על הכנסות, אי הגשת דו"ח שנתי, זיוף קבלות ועוד. באם יש לכם מעורבות כלשהי בביצוע עבירת מס חשוב שתפנו אל עורך דין פלילי אשר מומחה ובעל ניסיון בכל הקשור אל תחום המיסים. במאמר זה נסביר מהן עבירות מס וכיצד עורך דין פלילי יוכל לעזור לכם בכל הקשור אל עבירות אלו. הבה נתחיל..

מיסים במדינת ישראל

תשלום מס הינו תשלום חובה וחלק בלתי נפרד מחייו של כל אדם שעובד במדינת ישראל, אם מדובר על שכיר או עצמאי. למרות זאת, אנו חיים במדינה עם יוקר מחיה ושיעורי מס גבוהים, דבר אשר גובה לעיתים מחיר בדמות עבירות מס ועבירות נוספות. מדי שנה, יש כאלו שמתפתים לקחת סיכון ולנהוג באופן פלילי על ידי העלמת מס ועבירות מיסוי נוספות וזאת על מנת להרוויח יותר כסף, אם משום מצוקה הקשורה אל תזרים המזומנים.

עבירות מס – על מה מדובר?

עבירות מס הן פשע לכל דבר ועניין וזאת משום שרוב עבירות המס קשורות אל גניבה מקופתה של מדינת ישראל. אדם פרטי יכול לבצע עבירות מס במהלך שנת המס כאשר הוא מתנהל בניגוד לחוק ואילו חברות, בעלי עסקים ועצמאיים יכולים להיות מואשמים בביצוע עבירות מס וזאת משום הגשת דו"ח שנתי שקרי, הצהרת הון בה רשומים נתונים שגויים בכוונה תחילה ועוד. יש אזרחים שבכוונה תחילה אינם מדווחים על ההכנסות שלהם או שמבצעים פעולות שונות שמובילות להקטנת חבות המס ויש אחרים שמספקים חשבונות פיקטיביות והוצאות כוזבות.

נכון להיום עבירות פליליות אלו מוגדרות כ- 'עבירת מקור' בהתאם לחוק איסור הלבנת הון וזאת בנוסף לעבירות נוספות, כמו למשל עבירות סמים, סחר בנשק ועוד. מדינת ישראל מתייחסת בחומרה לעבירות מס והתוצאה היא האשמת רוב עברייני המס בעבירות של חוק איסור הלבנת הון וחקיקות מחמירות נוספות. העונש לעבירות מחמירות אלו הוא בהתאם (מאסר בפועל ועוד).

ביצעתם עבירה – מהי הכתובת המתאימה לעזרה?

הכתובת המתאימה אליה יש לפנות במקרים של עבירות מס היא עורך דין מיסים מקצועי, כלומר עו"ד שעוסק בפלילים ומומחה בכל הקשור אל עבירות מס. מומחה זה יעזור לכם להבין כיצד עליכם לפעול ואף ילווה אתכם לאורך התהליך. זכרו! עו"ד עבירות מס מכיר היטב את כל הקשור אל עבירות המס על פי חוקי המס, הוא מכיר את התנהלותם של בתי המשפט במקרה של עבירת מיסוי, מה המדינה צריכה להוכיח טרם היא תוכל לנקוט בהליך פלילי נגד הנאשם והוא זה שיוכל להנחות אתכם כיצד הכי טוב להתמודד מול רשויות המס במקרה של ביצוע עבירה פלילית בתחום המיסים. בהצלחה!