כיצד בוחרים עורך דין פלילי?

כיצד בוחרים עורך דין פלילי?
עורכת דין איזבל פוקס ואזנה

תוכן עניינים

בחירת עו"ד בתחום הפלילי

מי שזקוק לעורך דין פלילי בעל רקע אקדמי במשפטים וניסיון מקצועי מעמיק, בדרך כלל אינו נמצא בשלב רגוע או מאושר מאד בחייו, בעוד שייצוג של עורך דין או עורכת דין פלילית: נדרש תחת נסיבות מצערות. מצד אחד, ישנו מי שמואשם בפלילים וכעת צריך להתמודד מול מערכת המשפט והצדק, ומצד שני: ישנו מי שנפגע בשל עבירה פלילית וכעת עליו להיאבק כדי לקבל צדק.

הצורך בעורך דין תעבורה, עולה בלא מעט מקרים, כמו בעת נהיגה תחת השפעת אלכוהול – מצב שיגרור בגדך כלל שלילת רישיון והעמדה לדין. כמו במקרים של עבירות אלימות, הן בתוך המשפחה והן מול אנשים זרים או "אויבים". ישנם מקרים של עבירות מין שאדם נחקר בגינן, או מקרים של מעצר והגשת כתב אישום.

מלבד העבירות שאדם יכול לבצע או להיחשד בהן, ישנן (מצידו האחר של המתרס) אותן עוולות שקורות לאנשים תמימים, כמו עבירות אונס ועבירות מין, מקרים של הטרדה, של אלימות במשפחה. כמו גם תקיפה, פריצה ועבירות רכוש, כאשר כולן דרושות ייצוג בבית משפט על ידי עורך דין פלילי. אבל כיצד בוחרים בפרקליט המיומן ביותר? הנה כמה דגשים שיש לשים אליהם לב בעת הבחירה:

ניסיון ומקצועיות

בזמן שאתם בוחרים עורך דין פלילי, שימו לב כי הוא מומחה בתחומו. לדוגמא: מי שיבחר במשפטן שעוסק בנושאים כלליים, לא תמיד יזכה לייצוג הטוב ביותר משום שאיש המקצוע לא יכיר את תחום הפלילים במידה הדרושה. לכן חשוב לבחור עורכת דין אשר מכירה את כל רזי המקצוע. מלבד זאת, רצוי לבחור איש או אשת מקצוע אשר עבדו בפרקליטות ושירתו את המדינה במקצועיות. בחרו עורך דין שסיים את לימודי המשפטים שלו בהצטיינות.

מענה מהיר

למרות שעורכי דין מבלים את רוב זמנן בדיונים בבית המשפט, חשוב למצוא אדם מיומן ויעיל אשר יקנה לכם מענה בכול פעם שתפנו איליו. וודאו כי יש כימיה בינכם לבין הפרקליט וכי הוא מבין את הטענות שלכם ומאמין בחפותכם.

אסטרטגיה

בזמן בחירת סנגור, יש לבחור באדם מיומן שיוכל לבחור באסטרטגיה הנכונה שתמזער נזקים, זאת במידה והואשמתם בעבירה. בחרו איש או אשת מקצוע שיבחנו את דרכי הפעולה שלכם ויספקו תכנון אסטרטגי מקיף.

שירותים

בחרו משרד עורכי דין שיספק לכם את כול מה שדרוש המשפט הפלילי, משמע: ליווי בעת חקירה במשטרה, ייצוג בעת שימוע בבית המשפט, ייצוג מלא בכול דיון, ייצוג לאסירים או ייעוץ וליווי בעת מעצר, ושאר שירותים הדרושים בתחום הפלילי. רצוי לקבל ייעוץ מקצועי לפני כול חקירה, כמו גם לבחור עורך דין זמין שיכול להגיע אליכם בזמן קצר במקרה של חקירה, מעצר, או "התנגשות עם החוק".

מזעור נזקים

חשוב לבחור אנשי מקצוע שידעו כיצד אפשר לצאת ממצבים מסובכים ומהתקלות עם החוק. שימו לב כי עורך הדין יודע מהן הפרצות בחוק וכיצד אפשר למנף אותן לטובתכם. בחרו אדם מקצועי שמכיר את הדרך להציג את העבירה כך שניתן לקבל את ההזדמנות לשפר את גזר הדין.

לעומת זאת, אם אתם נפגעי עבירה, רצוי לבחור עורכי דין לנפגעי עבירה שעוסקים בתחום הפלילים שיוכלו להשיג עבורכם את כול הזכויות והפיצוי הדרוש, שיקנה לכם שיפור אורח החיים ושיקומם לאחר הפגיעה.
לסיכום, בכול מקרה של הסתבכות בפלילים או במקרים של פשע או עוולה שנגרמו לכם, רצוי להיוועץ עם עורכי דין פליליים כדי להבין כיצד תוכלו לשפר את מצבכם.