כיצד להקים חברה ולהפעיל עסק באופן חוקי – מדריך

כיצד להקים חברה ולהפעיל עסק באופן חוקי – מדריך
עורכת דין איזבל פוקס ואזנה

תוכן עניינים

עומדים להקים חברה? כדאי שתכירו את כל מה שמצפה לכם

הבחירה לפתוח עסק עצמאי היא אמיצה, בעיקר בעידן של היום שבו אנשים נאבקים על כל פיסת וודאות שיש להם ולהיות בעל עסק הוא עניין דינמי מאוד. כאשר היקף המכירות של העסק החדש צפוי להיות רחב, כדאי לשקול הקמה של חברה במקום פתיחת עוסק מורשה ובכך לנהל את העסקים בדרך ההגיונית והנכונה ביותר. העבודה עם רישיון עסק חוקי והפעלת החברה לאחר קבלת כלל האישורים המתאימים, תמנע התעסקויות מיותרות עם רשויות האכיפה בהמשך ובעיקר תעשה לכם חיים נוחים יותר, בהיבט התפעולי והכלכלי.

מהו עסק חוקי ומדוע עסקים צריכים רישיון?

כדי להקים חברה לא בהכרח צריך לעמוד בתורים ארוכים ולהתמודד עם בירוקרטיה בלתי נסבלת. שירות הקמת חברה מקוון יחסוך לכם הרבה מאוד זמן וגם כסף ואתם תוכלו להגיע לסופו של התהליך בצורה מהירה יחסית.
רישוי עסקים הוא הכרחי, כדי לנהל עסק – בכל היקף – לפי דרישות החוק. בהקמת חנויות פיזיות, למשל, קבלת רישיון העסק יכלול היבטים טכניים של כשירות המקום לקבלת לקוחות מבחינת כיבוי אש, בטיחות ועוד. בעסקים וירטואליים יהיו היבטים אחרים ובכל מקרה, על מנת שלא לעמוד לדין פלילי חשוב לקבל את כל האישורים הנדרשים, לפני שמתחילים בפעילות העסקית.

למי כדאי לפתוח חברה?

תהליך פתיחת חברה בע"מ עלול להרתיע גם עצמאים חדשים בתחומם, שזהו העסק הראשון שלהם, אך גם את מי שעבדו זמן מה כעוסקים מורשים ומעוניינים להקים חברה כדי להצמיח את עסקיהם. הכדאיות של הקמת חברה היא בעיקר בהיבט המשפטי ומתוך מחשבה לעתיד: תהיה הפרדה בין החברה לבין בעליה ושתיהן נחשבות לישויות משפטיות נפרדות. במקרים של תביעות נגד החברה, הסנקציות יופעלו נגד החברה ולא מול האנשים עצמם שמחזיקים בה, משמע שלא ניתן יהיה לתבוע את הבעלים עצמם באופן אישי – כמובן בהנחה והם עצמם לא ביצעו עבירה פלילית כלשהיא.

הכדאיות היא גם בהיבט כלכלי, כאשר חברה תישא במס מרבי נמוך יותר ומכאן שעבור מי שרוצה להקים חברה ולהגדיל את רווחיו, מדובר בתהליך שהוא משתלם לטווח הארוך, בוודאי בהשוואה להמשך הפעילות כעוסק מורשה.
מתי אפשר להתחיל בפעילות העסקית כחוק?

השירות המקוון יקצר תהליכים, אך עדיין מדובר בהגשת בקשה כחוק לרבות כלל הטפסים הנדרשים ולאחר מכן תשלום של אגרה – כאשר ההליך האינטרנט הוא מוזל, לעומת שליחת האגרה באופן פיזי.

לאחר קבלת האישורים ניתן יהיה להתחיל כבר לעבוד כחברה, אך כמובן שכדאי לשכור מראש שירותים מקצועיים כמו ליווי של רואה חשבון ועורך דין, שיוודאו כי כל תהליך "התנעת החברה" הוא נכון ועל פי דרישות החוק.עבודה מסודרת ומאורגנת, לרבות ניהול ספרי חשבונות ובדיקה יסודית של כל פעולה פיננסית באשר היא, ימנעו תקלות והסתבכות עם החוק בהמשך.