כמה עולה עורך דין פלילי?

כמה עולה עורך דין פלילי?
עורכת דין איזבל פוקס ואזנה

תוכן עניינים

איך נקבע שכר טרחה של עורך דין פלילי?

בתחומי עריכת דין, ישנם תחומים ותתי תחומים, אך התחום שנחשב לאחד המורכבים ביותר, הוא הדין הפלילי. יחד עם זאת, ישנם הליכים שונים במסגרת הדין הפלילי, אשר נחשבים לפשוטים יותר כגון, מחיקת תיקים פליליים שגם עו"ד פלילי מתחיל יכול לבצע בקלות, אך אם מדובר בייצוג משפטי של תיק פלילי מורכב, מחיר עורך דין פלילי יהיה גבוה בהרבה יותר. למשל בעבירות כגון: נשק, סמים, צווארון לבן, אלימות, עבירות מין, פריצה, רצח וכדומה.

אם שאלתם את עצמכם כמה עולה עורך דין פלילי, התשובה משתנה בין עורך דין פלילי אחד למשנהו. יש לקבל חוות דעת והמלצות לגבי עורך דין פלילי, באילו תחומים ספציפיים הוא עוסק, מה מידת ההצלחות שלו בתיקים שייצג וכן מה הוותק שלו? למשל עורך דין פלילי שמנהל משרד שהוא נחשב לפירמה,  המחיר של ייצוג תיק במשרד מסוג זה יהיה גבוה. אם מדובר בעורך דין פלילי בעל משרד קטן, אם הוא מקבל לקוחות בעצמו או שאם יושבים במשרדו מספר קטן של עורכי דין המתמחים בתחומים שונים בתחום הפלילי, המחיר יהיה נמוך יותר, אך היחס גם יהיה אישי יותר.

שכר טרחה של עורך דין פלילי נקבע לפי מורכבות התיק

כאמור, שכ"ט של עורך דין פלילי  יחושב לפי מורכבות התיק, סוג האישום וזמן העבודה שיושקע בתיק. יש לציין כי לדוגמא עבירות רכוש, יהיו שונות מעבירות רצח. יש לפנות לכמה עורכי דין פליליים, אשר מתמחים בתחום הנדרש לכם, להשוות את המחירים,. שימו לב, כי עו"ד פלילי קובע את שכר הטרחה לפי השיקולים השונים, סיכויי ההצלחה והקושי בתיק.

כאשר אתם חותמים על הסכם שכר טרחת עו"ד, שימו לב כי מדובר על בסיס גלובלי. לרוב, מדובר על שכר טרחה בסיסי, כאשר הדיונים  ותשלום האגרות של ביהמ"ש אינם כלולים בהסכם ולכן, ישולמו בנפרד ע"י הלקוח.  יש עורכי דין אשר מחייבים בייעוץ משפטי ראשון, סכום של כמה מאות שקלים. במידה והלקוח יסכים  כי עוה"ד הפלילי שאצלו קיבל ייעוץ משפטי, ייצג עבורו את התיק, לאחר שיחתום על הסכם שכ"ט, לא יחויב בתשלום על הייעוץ הראשוני.

או השאיר/י פניה לקבלת שיחה חוזרת:

תמחור עורכי דין פליליים בשכר הטרחה

השאלה כמה עולה עורך דין פלילי, למעשה מתחלקת למספר חלקים, כשאר מהם תהיה מורכבת הצעת המחיר. למשל חישוב לפי עמלה שהיא בשיעור של 10%-15% מהתביעה. יש לדעת כי ייתכן תמחור נוסף כגון פגישת ייעוץ ראשונית שתעלה כמה מאות שקלים.

ממה מורכב שכר טרחה של עורך דין פלילי?

לקוחות שמואשמים בעבירות פליליות, צריכים לקחת בחשבון כי מחיר עורך דין פלילי, יכול להשתנות כל תיק לגופו. קחו לדוגמא חוות דעת של מומחים שונים. למשל פסיכולוג שאם החשוד טוען לאי שפיות משפטית, אי שפיות זמנית ויש להוציא חוות דעת של הפסיכולוג שתוכר כחוות דעת שקבילה לביהמ"ש. 

לפעמים שכרם של המומחים למתן חוות דעת משפטיות, יחשוב לפי שעת עבודה או לפי סכום גלובאלי שיכול להגיע לכמה אלפי שקלים. את כל הנתונים הלו, יש לוודא לפי סוג התיק וכן כבר בייעוץ הראשוני עם עורך הדין הפלילי אשר לפי התיק, יוכל לציין באוזניכם מה העלות הכוללת של הייצוג בתיק.

התייעצו עמנו

לקבלת מידע נוסף ניתן להשאיר פניה באתרנו או ליצור עמנו קשר טלפוני 24/7.