איך מוחקים רישום פלילי?

התיישנות רישום פלילי
עורכת דין איזבל פוקס ואזנה

תוכן עניינים

ישנם אנשים רבים, אשר אינם יכולים להתקבל למקומות עבודה, להוציא ויזה וכל זה בגלל שיש להם רישום פלילי במשטרה. זו הסיבה כי עליהם לפעול במטרה לביצוע מחיקת רישום פלילי. על מנת להגיש בקשה למחיקה של הרישום הפלילי, יש להתייעץ עם עו"ד פלילי, ארש יוכל לנסח את הבקשה, כאשר הוא מצרף מסמכים שיהיו רלוונטיים לבקשה. יש לדעת כיצד להגיש בקשה שלמחיקת הרישום הפלילי במשטרה, לפי סוג התיק. אם מדובר על עבירה מסוג עוון, כאשר העונש בגינה הוא עד 3 שנות מאסר, כך שיש להגיש בקשה בתום 5 שנים מיום פתיחת התיק הפלילי.

מהו רישום פלילי וכיצד מוחקים אותו?

על מנת למחוק רישום פלילי, יש לדעת מהו רישום פלילי. רישום זה, כולל הרשעות ועונשים, אשר ניתנו לנאשמים בפלילים בבתי משפט ובבתי הדין, על עבירות שונות שהסתיימו בהרשעה. למעשה, כל אדם יכול לפנות לתחנת המשטרה הקרובה ולבקש ר.פ(רישום פלילי) או תעודת יושר, כאשר מקום העבודה דורש זאת. אם הוגש כתב אישום ואם לא, הרישום הפלילי, ימשיך להופיע במאגר המשטרתי ויפריע בקבלה לעבודה, גיוס לצה"ל, הנפקת ויזה לחו"ל ועוד. יחד עם זאת ניתן יהיה להגיש בקשת מחיקת רישום פלילי באמצעות עורך דין פלילי שמתמחה בנושא זה.

אין צורך לשאת עונש של שנים בגין רישום פלילי

ישנם רבים הסבורים כי עליהם להמתין מספר שנים טובות על מנת שבגלל ההתיישנות , מחיקת רישום פלילי תתבצע באופן אוטומטי . זוהי טעות, משום  שרק עורך דין פלילי, יכול לבצע את המחיקה, כך שאזרח שמעוניין למצוא עבודה, לצאת לחו"ל באמצעות ויזה, או לבקש אזרחות בארץ זרה, יוכל להיות שקט שבקשתו לא תידחה בגלל רישום פלילי בישראל. מדינות רבות נמצאות בקשר האחת עם השנייה, כך שהן מעבירות מידע בגין אזרחים זרים, שבין היתר, המידע כולל גם רישום פלילי של אזרחים.

אי אפשרות לעבוד במקצועות החופשיים לבעלי רישום פלילי

ישנם אנשים רבים, שאינם מודעים לעובדה כי לאחר שהורשעו על עבירה פלילית, הרישום הפלילי עוד ילווה אותם לשנים, גם לאחר מועד גזר הדין. רישום פלילי, עשוי למנוע מהם לעסוק במקצועות חופשיים מסוימים. אפילו אלה שהתיק הפלילי שלהם נסגר ולא הגיע אפילו עד לכתב אישום, יכולים לגלות להפתעתם, כי למרות שהתיק נסגר, הוא עדיין יופיע ברישומי המשטרה.  כאן יש לערב עורך דין פלילי, אשר יוכל לברר לגבי אי סגירת התיק הפלילי והופעתו ברישום הפלילי.

הגשת ערעור לערכאה בכירה יותר בגין עילת סגירת תיק פלילי

במקרים רבים, עורך דין פלילי, אשר מבקש לשנות את עילת סגירת תיק פלילי של מרשו והוא נתקל בהתנגדות לבקשה, יכול להגיש ערעור לערכאת ערעור בכירה יותר, כגון פרקליטות המחוז או פרקליט המדינה. אם לא שונתה עילת הסגירה,  אפשר להגיש בקשה למדור רישום פלילי במטה  הארצי של משטרת ישראל, על מנת לבצע מחיקת רישום פלילי, בגין נסיבות אישיות והשלכות בדבר קיום הרישום על חיי המבקש. תוכלו לקצר את ההליך שהוא כרוך בבירוקרטיה ואינו משימה קלה. יש לעבור מספר סבבים של דיונים בבית המשפט, ולהמתין בסבלנות עד לאישורה של הבקשה.

ייצוג משפטי הולם במחיקת רישום פלילי ופתיחת דף חדש ונקי

הליך כמו מחיקת רישום פלילי אינו בלתי אפשרי, אך הוא גוזל לא מעט זמן, לכן מומלץ להיעזר בייצוג הולם של עו"ד פלילי שיש לו ידע וניסיון רב בתחום. עוה"ד, יכול לקצר את ההליך, ולהציג טיעונים מוצקים למשטרה, להגנה של לקוחותיו מפני אשמה. ברגע שברצונכם למחוק רישום פלילי, עליכם לפעול כמה שיותר מהר, על מנת לפתוח דף חדש בחייכם, והכי חשוב- דף נקי ללא רישום פלילי.