האשמת שווא לאלימות במשפחה

האשמת שווא לעבירת אלימות במשפחה
עורכת דין איזבל פוקס ואזנה

תוכן עניינים

האשמת שווא לעבירת אלימות במשפחה

תופעות אלימות במשפחה היו מאז ומעולם אך הקדמה והמודעות הציבורית התייחסה לכך רק לאחר שנות השבעים. כאשר מדברים על קללות בלתי פוסקות, הצקות, הצרת צעדים, בידוד חברתי ואפילו השלכת חפצים בבית, מדברים על אלימות לכל דבר. אחד הרגעים המצערים ביותר הוא שילד חווה את הנעשה בבית ומעורב באלימות זו או אז חשוב ביותר לשים סוף לדבר. אז מחד, יש לא מעט מקרים המאשרים את האלימות מאידך יש גם מקרים המציגים מצג שווא- מה עושים במצב הזה? על אלימות במשפחה והתמודדות נכונה במאמר הבא.

על אלימות במשפחה ומורכבות משפטית

אלימות במשפחה זו תופעה רגישה ומורכבת ביותר, האם זו באמת תלונת שווא או שאולי זו תלונה אמיתית? האם מישהו האשים אתכם באשמת שווא? במעמד הזה אתם חייבים מייצג מקצועי שיעשה את עבודתו על הצד הטוב ביותר. אז כמו שלא תשכרו את שירותיו של עורך דין דיני עבודה לנושאי אלימות, כך גם היפוכם של הדברים המחייבים לצאת ולאתר עורך דין פלילי בר סמכא המבין במורכבות זו ויכול לקצר ולייעל את התהליך מתחילתו ועד לסופו.

אלימות במשפחה מאז ועד היום

נכון להיום אפשר להגיד כי החוק רגיש ביותר לתלונות הקשורות בכל עבירת אלימות באשר היא ובפרט נוכח המצב ההולך ונהייה קשה ומסוכן. אז בעידן בו מדינת ישראל מבינה ונוקטת באפס סובלנות כלפי הצד האלים במשפחה חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין פלילי שיבחן את הדברים ויעניק תנאי ייצוג הולמים למקרה. הענישה בגין אלימות במשפחה הינה ענישה חמורה ולעיתים בכדי להשיג ולבחון נסיבות מקלות מסתמן כי אין מנוס מלקיחת עורך דין פלילי שיאיר אור על הבקשה וימעיט ולו במעט את הענישה החמורה שכבר קיימת.

מהי האשמת שווא לאלימות במשפחה ואיך מתמודדים עם זה?

מבין מגוון סוגיות וההאשמות ישנם מצבים בהם האישה או הגבר מגישים תלונה שאין לה שחר! במעמד הזה החוק יפעל על "אוטומט" וברוב המקרים יעצור את האשם גם אם הוא אינו אשם לכאורה עד לבירור הדברים- דבר העלול לגרום למפח נפש שניתן למנוע לו רק מגיעים עם מייצג פלילי מוסמך ינסה למנוע מעצר עד תום ההליכים. אז בעוד גורמי החוק חוששים לשחרר אדם אלים או אדם שיכול לשב הליכי ראיות הם עוצרים אותו עד תום ההליכים אלא אם הגיע עם עורך דין פלילי שיידע להסביר את הדברים ולציין עובדות מדויקות שיכולות לשנות או להקל על המצב בלא מעט מקרים. כמו כן אחד היתרונות בליווי עורך דין פלילי הינו לסייע גם באישוש העניין כי האדם שהתנהג או לא התנהג באלימות איננו מסוכן – כאמור בדיקת מסוכנות שמטרתה לאמת את הדברים ולרוב מתבקשת באמצעות עורך דין פלילי שמכיר ויודע את המקרה ואת מהלכי הייצוג.