תקיפה בנסיבות מחמירות

תקיפה בנסיבות מחמירות
עורכת דין איזבל פוקס ואזנה

תוכן עניינים

עבירת תקיפה בנסיבות מחמירות

הדין הפלילי, קובע לגבי כמה עבירות של תקיפה. יש לציין, כי חומרת העונש תשתנה לפי נסיבות העבירה. יש לדעת, כי תקיפה, העונש בגינה הוא שנתיים מאסר ואילו תקיפה אשר גרמה לחבלה בגוף, דינה מאסר של 3 שנים.כאשר מדובר על תקיפה בנסיבות מחמירות, (סעיף 382) זוהי עבירה שמיוחסת או לתקיפה של בן משפחה או תקיפה חבלנית באמצעות שני אנשים או יותר. אם העבירה נעשתה כלפי בן משפחה, העונש בגין תקיפה זו הוא כפול מהעונש הקבוע בעבירה זו.

עבירת התקיפה שנחשבת לבסיסית ביותר, היא ע"פ סעיף 379 לחוק העונשין, מה שנקרא "תקיפת סתם", כאשר התקופה המקסימאלית למאסר בגין עבירה זו  הוא לשנתיים ימים. עונש בגין עבירה זו, מגיע רק בגלל ביצוע תקיפה, מבלי האבחון של מידת הנזק, אשר נגרם למתלונן. הסעיף הבא של תקיפה הוא סעיף 380 לחוק העונשין,  אשר כתוצאה מהתקיפה, נגרם נזק גופני לקורבן. יש לדעת, כי העונש בגין תקיפה זו הוא של 3 שנות מאסר בפועל וכן, תקופת המאסר עשויה להשתנות, בהתאם לחומרת התקיפה. במידה והואשמתם בעבירות כגון תקיפה בנסיבות מחמירות/תקיפה עבירה פלילית, עליכם לפנות מיד לעורך דין פלילי הבקיא בעבירות תקיפה.

העונש של תקיפה מתוכננת מראש

כאשר התוקפים, תכננו ביניהם את התקיפה כלפי אדם מסוים או יותר, זוהי עבירה הנקראת תקיפה בנסיבות מחמירות. גם זמן התכנון של התוקפים אינו משנה אם תכננו לפני מס' ימים או כמה דקות לפני התקיפה שכן, זוהי תקיפה מתוכננת לכל דבר ועניין. יש לציין כי ההגדרה של תקיפה בנסיבות מחמירות, נמצאת בגוף החוק, למשל אם היו שניים או שלושה תוקפים למשל אם העונש בגין תקיפה מסוג אחר שאינו בנסיבות מחמירות הוא שלוש שנות מאסר, כאשר מדובר על עבירה כגון תקיפה בנסיבות מחמירות, העונש יוכפל ויגיע למאסר של 6 שנים בפועל!

ציון אופי "תקיפה בנסיבות מחמירות" בכתב האישום

הפסיקה קובעת, כי בכתב האישום, על הפרקליטות לציין באופן מדויק ומפורט את העובדות של  תקיפה בנסיבות מחמירות/תקיפה עבירה פלילית,  על אחת כמה וכמה, כאשר התקיפה הייתה מתוכננת. על התביעה להוכיח, כי אכן בוצע תכנון מוקדם של התקיפה ע"י יותר משני אנשים או שהחשוד  אכן תכנן  מראש לתקוף את בן משפחתו. גם תקיפת עובד ציבור היא עבירה שנחשבת כתקיפה בנסיבות חמורות ודינה על כך הוא 5 שנות מאסר.

היום נושא האלימות במשפחה הפך לחמור, ובתי המשפט מנסים למגר את התופעה שנחשבת בתור תקיפה בנסיבות מחמירות. הנושא מורגש היום כאשר אנו שומעים חדשות לבקרים על בני זוג שתקפו באלימות את בנות זוגם ואפילו ישנם מקרי מוות כתוצאה מתקיפות אלה. גם תקיפה של קטין במשפחה נחשבת לעבירת תקיפה  חמורה. הרכיב של בן משפחה בנסיבות אלה, הוא זה שגורם לעבירה זו להיחשב בהגדרת נסיבות מחמירות.

או השאיר/י פניה לקבלת שיחה חוזרת:

בחירת עורך דין פלילי המתמחה בעבירות תקיפה בנסיבות חמורות היא מכרעת

יש לשים לב לרמת הניסיון של עו"ד פלילי, כשר מדובר על עבירות תקיפה, במיוחד כאשר הן נחשבות  כנסיבות מחמירות. עו"ד המתמחה בעבירות אלה, יביט על התמונה כולה ועל הנתונים ואפילו יכול לטעון, כי התקיפה נעשתה תוך סערת רגשות ולא מתוך תכנון מוקדם או חשיבה הגיונית ואם היה קיים גורם הקנטור לדוגמא. על מנת להימנע מתיק פלילי נגד החשוד, עו"ד פלילי חייב להביט על המקרה באופן אובייקטיבי ולהחליט מה קו ההגנה שלו. תפקידו של עו"ד פלילי מוצלח, הוא למזער את האשמה והנזק המשפטי שנגרם ללקוחו.

התייעצו עמנו

לקבלת מידע נוסף ניתן להשאיר פניה באתרנו או ליצור עמנו קשר טלפוני 24/7.