בעילת קטינה

בעילת קטין
עורכת דין איזבל פוקס ואזנה

תוכן עניינים

בעילת קטינה בהסכמה ובאונס - מה הדין?

גם כאשר קיימת הסכמה לקיומם של יחסי מין, הרי שאדם בגיר המקיים יחסים קטינה בגיל ההסכמה, חשוף לנקיטת הליכים משפטיים בגין ביצוע עבירה פלילית, קרי עבירת מין.

במקרים שכאלו, החל משלב החקירה במשטרה, ולכל אורכו של ההליך הפלילי, חשוב להיוועץ עם עו"ד מנוסה שיבחן את הנושא בקפדנות, ויתווה את האסטרטגיה המשפטית הנכונה.

להלן התייחסותו של משרד עורכי דין איזבל פוקס ואזנה, לנושא בעילת קטינה וכן נשלב התייחסות לנושא של בעילת קטין. נסקור את החוק באופן רוחבי וכן נענה על השאלה שלא אחת אנו נדרשים אליה מצד לקוחות הפונים אלינו: האם ישנו הבדל בין בעילה בהסכמה לבין בעילה כמעשה אינוס.

בעילת קטינה בהסכמה

בהתבסס על סעיף 345 לחוק העונשין, ישנו איסור שאיננו משתמע לשני פנים, אשר מתייחס במפורש לבעילתה של קטינה.

החוק קובע כי אדם אשר בועל אישה בטרם מלוא לה 14 שנים, ולו גם אם היחסים בוצעו בהסכמה, הרי שהוא חשוף לעונש שדינו המקסימלי עומד על 16 שנות מאסר בפועל.

דומה אך שונה להתייחסותנו לגיל האחריות הפלילית, אשר פוטר קטינים מהשלכות פליליות על מעשיהם, כך למעשה המחוקק מתייחס לקטינות מתחת לגיל 14 באופן שבו הן אינן אחריות במאת האחוזים למעשיהן. מלוא האחריות היא על האדם הבגיר בלבד.

על כן, באשר לקטינה מתחת לגיל 14, אין כלל רלוונטיות לעניין הסכמתה שכן כל בעילה אסורה, אף אם הושגה ונעשתה בהסכמה או לא.

מה היא בעילה?

כאן המקום לציין כי פעולת בעילה שמורה בחוק אך ורק לנשים. בעילת קטין הוא מושג שהשתרש מפאת אי ההיכרות עם החוק מצד אנשים המחפשים אחר נושא זה, אך זהו תחום אחר שנוגע למעשה סדום, ועל כך נתייחס בהמשך המאמר.

בעילה הינה הגדרה מיוחדת לנשים נפגעות העבירה. על פי החוק, בעילתה של קטינה מתקיימת כאשר מתבצעת החדרת איבר או חפץ לאיבר מינה של האישה בלבד. באשר לאקטים מיניים אחרים, הדבר מוגדר כמעשה סדום.

או השאיר/י פניה לקבלת שיחה חוזרת:

בעילת קטינה מעל גיל 14

מעל לגיל 14 שנים, הרי שיש מקום לבחון האם ניתנה הסכמה מצד הקטינה או שמא לא ניתנה הסכמה לכלל המעשה המיני, אז עלול להתקיים חשד לאונס.

ככל ואין הסכמה, מדובר בעבירה פלילית. לנשים אקט שעשה הינו אונס, וזאת לאור ההגדרה הייחודית הטמועה של הנסיעה 'בעילה'.

בקצרה על מעשה סדום

להתייחסותנו המלאה, מומלץ לעיין במאמר עבירת מעשה סדום הסוקרת את הנושא לרוחבו.

עם זאת, נציין כי בעילת קטין היא איננה בעילה כי אם ביצוע מעשה סדום. הגדרתו של מעשה סדום היא החדרה של איבר מין או חפץ לאחד מאיברי הגוף שאינם איבר המין הנשי לרבות פי הטבעת, פה וכיוצא בכך, וזאת ללא הסכמה חופשית.

על-כן, הדיון יחוג סביב נושא ההסכמה, וכן בגילו של האדם בו בוצע מעשה הסדום.

פערי גילאים

אם מטרת ביקורכם במאמר זה הוא לדעת אם יחסיכם הרומנטיים עם בת הזוג הם חוקיים, להלן דבר החוק.

בטווח הגילאים שבין 14 שנים ל-16 שנים, לא קיים כל איסור על קיום יחסי מין עם קטינה וזאת כמובן בהסכמתה בלבד.

החוק קובע כי הפער שבין הגיל של הקטינה לבין הבגיר מוכרח להיות עד 3 שנים לכל היותר. אדם אשר עובר על חוק זה, מסתכן אף הוא בעונש מאסר בפועל. הדין אמנם פחות חריף מאשר קיום יחסים עם קטינה בגיל 14 ומטה, אך הוא עבירה פלילית לכל דבר ועניין.

החל מגיל 16 ומעלה, אין מדובר בעבירה על החוק.

קבלת ייעוץ וליווי משפטי

זקוקים לייעוץ ושירות משפטי? איזבל פוקס ואזנה, עו"ד פלילי, מתמחה בעבירות קטינים ונוער וכן בעבירות מין.

לפרטים נוספים צרו קשר טלפוני או השאירו פניה באתר לקבלת שיחה חוזרת.