זומנתם לחדר חקירות? מספר טיפים חשובים

זומנתם לחקירה במשטרה?
עורכת דין איזבל פוקס ואזנה

תוכן עניינים

זימון לחדר החקירות יכול להישמע עבור רבים מאיתנו כתרחיש אימים שסביר ולא יתקיים כלל. עם זאת, המציאות מלמדת אותנו שיעור או שתיים בכל פעם מחדש, ומראה כי גם אנשים נורמטיביים מן השורה, מוצאים עצמם לעתים בסיטואציות שלא דמיינו מעולם.

קיבלתם שיחת טלפון וזומנתם לסור לחקירה בתחנת המשטרה הקרובה? העצה הטובה והראשונה שאני יכולה לתת לכם היא קודם כל לקחת אוויר ולהירגע. נכון, הסיטואציה כולה היא לבטח לא נעימה, אך לחץ מיותר ותשובות שאינן מחושבות כהלכה, עלולות להיערם לראיות קבילות בבית המשפט ומשם אולי אף להגביר את הסיכויים להרשעה.

במאמר הבא ריכזתי מספר טיפים מרכזיים שיסייעו לכם להתנהל נכון טרם ההגעה לחקירה במשטרה. זכרו תמיד כי גם אם גורמי אכיפת החוק יוצרים עמכם קשר, אתם כאזרחי מדינת ישראל, מחזיקים בזכויות ובאפשרותכם לממשן בכל רגע נתון.

כיצד יש להגיב לזימון לחקירה?

זכרו כי כבר בעת מעמד הזימון לחקירה, כל תשובה שתענו תתועד היטב ואולי גם תשפיע על האווירה של החקירה כולה. הקפידו לענות תשובות קצרות ולהמעיט בשאלות והתנגדויות. אחת מנקודות התורפה העיקריות של חקירות במשטרה הינה תחושת הדחיפות כי עלינו לסור בהקדם אל תחנת המשטרה. אז מה עושים במקרים בהם רוצים להתייעץ קודם לכן עם עורך דין פלילי שילווה את המקרה?

דחיית הזימון

דחו את מועד ההגעה בדרכי נועם מול המשטרה. הסבירו כי אינכם יכולים להגיע במועד המבוקש ובקשו לדחות אותו עד כמה שניתן. מיד עם תום השיחה, התקשרו באופן מידי לעורך דין פלילי שיחד אתכם יתחקר את המקרה ויספק לכם הנחיות מלאות באשר להתנהגות הנכונה בעת חקירה.

התעלמות מהבטחות שווא

עד כמה שנרצה להאמין בכך, הבטחות שווא מצד גורמי אכיפת החוק כי הם "לטובתנו" לעתים מתבררות כלא נכונות. החוקרים מחזיקים במספר רב ומתוחכם של שיטות תחקור שמטרתן לחלץ עדויות מפלילות על אנשים אחרים או על הנחקר עצמו. הניסיונות "רק לעזור" לנחקר לרוב יתבררו כטקטיקות באמצעותן מוציאים מידע נוסף שכולו ככולו נרשם ומתועד היטב ועלול לשמש כראיה בבית המשפט.

זכות לקבלת ייעוץ מעורך דין

הגעתם אל החקירה? מרבית הסיכויים שכבר ביצעתם את ההכנות הנדרשות והגעתם מצוידים בעורך דין. אך מה קורה במקרים בהם מדובר באירוע מידי שממנו נלקחים הישר אל תחנת המשטרה? גם כאן דעו כי זכותכם המלאה לקחת איש מקצוע שילווה אתכם לכל אורך החקירה. כמובן שהדבר איננו אוהב על החוקרים שכן מדובר בעיכוב משמעותי, אך עבורכם זהו לא פחות מאשר גלגל הצלה.

זכרו כי חקירה במשטרה היא איננה משחק ילדים. אנשים נורמטיביים לחלוטין עלולים למצוא את עצמם בחדרי חקירות במקרים של האשמות שווא בעבירות מין, עבירות סמים ועוד.

בכל צרה שאליה נקלעתם פנו לעו"ד מנוסה שיידע כיצד לנהל את המקרה על פרטיו השונים ולהגן על זכויותיכם.

לפרטים נוספים התקשרו: 052-6476887 או השאירו פניה.