עורך דין עבירות אלימות ותקיפה

תוכן עניינים

עורך דין עבירות אלימות איזבל פוקס ואזנה

ברבות השנים, מודעות הציבור הולכת וגדלה וכבוד האדם הפך לערך עליון מוגן מהמעלה הראשונה אשר יש לשמרו ולכבדו.

אלימות היינה תופעה רחבת היקף, אלימות יכולה שתבוטא על ידי תקיפה פיזית ממש או סתם, התעללות נפשית או מינית של צד אחד במשנהו.

לרוב, בעבירות אלימות ותקיפה מדובר בהתנהגות כוחנית, בין פיזית בין מנטלית במטרה לפגוע באחר תוך שלילת האוטונומיה של הצד הנפגע על ידי הצד הפוגע.

לעבירות האלימות מספר פנים ולכן ניתן למצוא במאגר המחוקק: עבירות אלימות בתוך המשפחה בין הורים לילדיהם וההפך, אלימות  בני זוג, עבירת הצתה, תקיפת סתם, עבירות מין, שוד, השחתה, היזק בזדון וכיוצ"ב.

או השאירו פניה:

חשיבות ליווי עו"ד לעבירות אלימות

אחד מסוגי האלימות הנפוצים הנה אלימות בתוך המשפחה.

מי מוגדר כבן משפחה ומדוע זה חשוב? התשובה לכך נעוצה בחוק , חשוד או נאשם אשר חוסה תחת הגדרת החוק "בן משפחה" המוגדר בחוק למניעת אלימות במשפחה, תשנ"א – 1991, יכול שעונשו יהיה כפול.

אם כן מיהו בן משפחה?

בן משפחה הוא: בן זוג, הורה, בן זוג של הורה, סבא או סבתא, צאצא, צאצא של בן זוג, אח או אחות, גיס או גיסה, דוד או דודה. כמו כן סעיף 368 לחוק העונשין מעבה ומוסיף אחריות ומגדיר "מי שאחראי לדאוג לצרכיו של קטין מתחת לגיל 18 של חסר ישע; קטין או חסר ישע המתגורר עם מי שאמור לדאוג לצרכיו, עונשו יכול שיהיה כפול".

בשל אופי העבירות וזהות הקרבנות ו"יחסי הכוחות", בתי המשפט מחמירים בענישתם עם הפוגע כחלק ממדיניות הענישה הכוללת, הרצון להרתיע ויצירת איזון והלימה בין סוג הפגיעה לזהות הקרבנות.

מכאן חשובה התערבות מהירה של עו"ד פלילי אשר יוכל לבחון דרכי פעולה בהליכי החקירה, בחינת אפשרות לסגירת תיק, העלאת אפשרויות להליכים טיפוליים מול המאשימה בעבירות אלימות במשפחה.

כמו כן, ליווי עו"ד בעבירות מין החל כבר משלב החקירה נודעת בחשיבותה, כך לדוגמה, אדם נורמטיבי לחלוטין, מתעורר בוקר אחד לקול נקישות על סף דלתו על ידי סיירי משטרה או לחלופין מקבל מכתב זימון לחקירה במשטרה בגין חשד לאונס, או כל עבירת מין אחרת.

יתכן, שהחשוד עקב לחץ וחשש מהמעמד הלא נעים יחליט שהנו שומר על זכות השתיקה, או שיכחיש היכרות או מגע עם המתלונן, האם נכון? עו"ד פלילי יידע לסייע בשאלות חשובות אלה ובהליך הפלילי בכלל.

העבירה הנפוצה בישראל

עבירות אלימות הינן התחום הפלילי הנפוץ ביותר בישראל ולפיכך, מטבע הדברים שגם אנשים מן השורה שמעולם לא הואשמו בדבר, עלולים למצוא את עצמם מואשמים או חשודים בתקיפה. לאור העובדה שפתיחת תיק על עבירות אלימות עלולה להתרחש גם על עבירות קלות (אפילו אם לא נגרמה כל פציעה או חבלה), הרי שחשוב לקחת עורך דין עבירות אלימות שיידע לספק ליווי וייעוץ משפטי ולנווט נכונה במערכת הדין בישראל.

כיצד עורך דין פלילי יכול לסייע?

עבירת אלימות יכולה שתהיה היזק לרכוש בזדון לדוגמא, השלכת ציוד משרדי תוך כדי התפרצות למקום וכמובן עבירות מזוהות יותר לאלימות, תקיפה ללא כל פציעה או נזק, והיא גם יכולה להיות מיוחסת לעבירות חמורות של ניסיון לרצח. לפיכך, הרי שעורך דין פלילי יכול לסייע החל מבחינת האירוע על פרטיו, דרך הגורמים שהובילו להתרחשותו ועד לסיפור האישי שמאפיין את המעורבים בפרשה. כל פרט ופרט יכולים להכריע, להפחית את דרגת החומרה של האישומים ואף להוביל לזיכוי מוחלט!

או השאיר/י פניה לקבלת שיחה חוזרת:

פרטים מרכזיים הנבחנים באשמת עבירת אלימות

נתונים סטטיסטיים מראים כי מרבית עבירות האלימות מתרחשות בתוך המשפחה או בין אובייקטים בעלי היכרות מוקדמת לכן. לפיכך, בין הנתונים שייבדקו במסגרת התיק, ניתן למנות:

מהרו למזער את הנזקים! קבלו ייצוג משפטי הולם מעורך דין עבירות תקיפה

כפי שוודאי ניתן להבין, כל פרט קובע וזהו רק על חודו של יוד. אם אתם מואשמים בעבירת אלימות, אל תבזבזו זמן יקר, התקשרו 052-6476887 או השאירו פניה וקבלו ייעוץ וליווי משפטי.

זכרו כי עבירת אלימות, כל עבירת אלימות הינה בסופו של יום – עבירה פלילית ובמדינת ישראל אחוזי ההרשעה עומדים על כמעט 100%! כמקובל, הנגזרת של עבירה פלילית,  עלולה להיות חמורה ולהוביל  לגזר דין חמור גם אם מדובר בנסיבות מקלות.

לאורך התהליך, נחתור לשינוי הסטטוס המשפטי של התיק ולהפחתת חומרת האישומים תוך חתירה למתן זיכוי מוחלט. הליווי המשפטי יכלול מחקר מקיף של פרטי המקרה, גיבוש תיק הגנה סדור ויצירת אסטרטגיה משפטית שתפחית ממידת החומרה של המקרה.

זומנתם לחקירה? כל שלב מכריע!

ייצוג חשודים בעבירות אלימות על-ידי עורך דין פלילי איננו מתחיל רק בשלב המשפטי. אם זומנתם לחקירה במשטרה, זכרו כי מדובר בתהליך הראשוני בו המשטרה מגבשת ראיות ראשונות ומהותיות! להגשת כתב אישום. משרדי עורכי דין איזבל פוקס ואזנה מעניק ייעוץ והכוונה משפטית גם בשלב החקירה.

באילו מקרים בית המשפט עלול להחמיר עם הנאשם?

מטבע הדברים שהיחס עבור כל עבירת אלימות משתנה בהתאם לנסיבות. ישנן עבירות אלימות שבאופן אוטומטי מדורגות בדרגת חומרה גבוהה יותר ועלולות להביא לגזר דין מחמיר וביניהן:

אלימות במשפחה

מדובר בעבירת האלימות הנפוצה ביותר במדינתנו. בתי המשפט בישראל נוהגים להחמיר את הנאשמים בעבירות אלו באופן עקבי.

גזענות ורקע לאומני

עבירות אלו מטופלות במלוא החומרה ומטרתן להביא למיגור התופעה.

עבירות כלפי נותני שירות

במקרים של עבירות אלימות כלפי עובדים דוגמת גורמים במערכת הרפואה, שיטור ופיקוח, הרי שכל עבירות אלימות ולו הקלה ביותר, עלולה להסתיים באישום חמור.

יש עבירות אלימות שנובעות ממניע של נקמנות כלפי עובדי ציבור, עובדי מערכת הבריאות.

או השאיר/י פניה לקבלת שיחה חוזרת:

עורך דין עבירות תקיפה ואלימות - מאמרים רלוונטיים

תקיפת בן / בת זוג

תקיפת בן / בת זוג

תקיפה מוגדרת בחוק העונשין, כמו כל מכה, דחיפה, נגיעה או הפעלת כוח על אדם. בשנים האחרונות אנו עדים לתביעות בין בני זוג כגון תקיפת בן/בת

קרא/י עוד >>
ביטול כתב אישום אלימות במשפחה

ביטול כתב אישום אלימות במשפחה

אחד התחומים המורכבים במשפט הפלילי, הוא תיקי אלימות במשפחה (אלמ"ב). המשטרה, רואה בחומרה תיקי אלימות במשפחה כעבירות חמורות ומגישה כתבי אישום, כאשר הדרישה היא מאסרים

קרא/י עוד >>
תקיפה בנסיבות מחמירות

תקיפה בנסיבות מחמירות

עבירת תקיפה בנסיבות מחמירות הדין הפלילי, קובע לגבי כמה עבירות של תקיפה. יש לציין, כי חומרת העונש תשתנה לפי נסיבות העבירה. יש לדעת, כי תקיפה,

קרא/י עוד >>
תקיפת שוטר

תקיפת שוטר

עבירת תקיפת שוטר על פניו נשמע שעבירה מסוג זה שמורה לעבריינים למשטרה, כאלו שאינם חוששים מדבר ביצוע עבירה כזו או אחרת. ועם זאת, בפועל המציאות

קרא/י עוד >>
האשמת שווא לעבירת אלימות במשפחה

האשמת שווא לאלימות במשפחה

האשמת שווא לעבירת אלימות במשפחה תופעות אלימות במשפחה היו מאז ומעולם אך הקדמה והמודעות הציבורית התייחסה לכך רק לאחר שנות השבעים. כאשר מדברים על קללות

קרא/י עוד >>
עבירות פליליות במשפחה

עבירות פליליות במשפחה

ביצוע עבירה פלילית במשפחה עבירות פליליות בכלל מגונות ונפסדות, אבל עבירות פליליות בתוך המשפחה הן לא רק בלתי נסבלות אלא בלתי נסלחות- בין שהן עבירות

קרא/י עוד >>
עבירות אלימות במשפחה

עבירות אלימות במשפחה

עורך דין עבירות אלימות במשפחה עבירות אלימות במשפחה מביאות עמן מטענים רגשיים וסיפורים מורכבים וסבוכים החל מבגידות, דרך מצב סוציו-אקונומי ירוד ועד למקרים שדעתו הישרה

קרא/י עוד >>