עורך דין צווארון לבן

תוכן עניינים

עורך דין עבירות צווארון לבן - איזבל פוקס ואזנה

ההגדרה של  עבירות צווארון לבן כוללת כמה וכמה מאפיינים. למעשה, אלה הן עבירות פליליות שהתבצעו תוך תחכום והבנה מעמיקה של הביצוע כמו למשל עבירות מס למיניהן. עבירות ספציפיות אלה, מתבצעות באמצעות אנשים משכילים וכן, ע"י מנהלים בכירים בתאגידים למיניהם או בחברות גדולות. הידע של מבצעי עבירות הצווארון הלבן הוא מקצועי, כאשר הם  בעלי תארים אוניברסיטאיים וניסיון בתחום עבודתם.  רק עורך דין צווארון לבן אשר מבין היטב את התחום וכבר ייצג לקוחות רבים בסוגי עבירות אלה, יוכל לסייע ולהפחית את עונשם של מי שחשוד בעבירות הצווארון הלבן.

או השאירו פניה:

חומרת העבירה

עד לפני יותר מעשור,עבירות צווארון לבן לא היו או נחשבו כה חמורות כמו היום. 

בתי המשפט בעידן של היום, רואים עבירות אלה כפשעים חמורים שיש להעניש עליהם בחמרה רבה, על מנת שירתיעו את העבריינים. אנו שומעים הרבה על ראשי עיריות ומועצות שנחקרו בלה"ב 433 בגין עבירות שוחד ומרמה, הפרת אמונים וכדומה, מה ששייך לכל תחום הצווארון הלבן. כל מי שעובר עבירת צווארון לבן,  צריך לדאוג כי עו"ד המתמחה בעבירות של הצווארון הלבן, ייצג אותה ביד רמה.

יצוין כי עבירות מס קלות מטופלות לרוב בעונשים בדמות קנסות, ובמקרים אלו מומלץ להיעזר מבעוד מועד באיש מקצוע חשבונאי כגון רואה חשבון אשר ימנע את היתכנות העבירה.

מה צריך לדעת לפני ייצוג משפטי?

יש לציין, כי עבירות צווארון לבן הינן עבירות אשר מצריכות הבנה פיננסית, משפטית וכן, ידע רב בתחום דיני התאגידים. גם עבירות אשר נחשבות כעבירת שוחד אם באמצעות מסירת כספים או באופן עקיף או באמצעות מעטפות ישירות לאדם אשר מספק טובות הנאה, נחשבות לעבירות הצווארון הלבן. 

ניצול של קרבה לדמות ציבורית מוכרת כמו פוליטיקאי, אשר בסמכותו לקבל החלטות, אם בתחום הפיננסי או המשפטי נחשב לעבירה חמורה של הצווארון הלבן. 

ישנם מקרים רבים הנחשבים לעבירות הצווארון הלבן, כמו למשל פתיחה של חברות קש שונות, אם בגבולות הארץ ואם מחוצה לה.

אילו עבירות נספות נחשבות כעבירות הצווארון הלבן?

ישנה רשימה די ארוכה של עבירות צווארון לבן כמו למשל:

  • עבירות מס
  • עבירות בתחום ניירות ערך
  • עבירות בנקאיות
  • רישוי עסקים
  • עבירות מרמה
  • הלבנת הון
  • תכנון ובניה
  • מכס 

ועוד עבירות. ההגדרה של "צווארון לבן, מכוונת לאנשים בעלי עמדה גבוהה ומהמעמד הגבוה בדרך כלל. למשל סחר במידע פנים וקבלת טובות הנאה בתמורה לכך נחשב לעבירת צווארון לבן. יש לציין, כי רשויות האכיפה ורשויות המשפט, רואות את מי שהוא עבריין צווארון לבן, כנגע של החברה וכמי שהורס את כלכלת מדינת ישראל. 

בהרבה מקרים, קשה למצוא את מי שעבר על עבירות מסוג זה, אבל כאשר עבריינים אלה נתפסים, החקירות תתנהלנה בלה"ב 433 והיאחב"ל . 

חקירות אלה, עשויות להימשך שנים אך כאשר עברייני הצווארון הלבן מורשעים, הם ישבו תקופות מאסר ארוכות בבית הכלא.היום מרצים מאסר בגין עבירות הצווארון הלבן, לא מעט אסירים ויש לדעת, כי העונשים הם שונים, מעבודות שירות ומאסר על תנאי ועד למאסר ממשוך, כל עבירה לגופה.גם בחירה נכונה של עורך דין צווארון לבו, היא מכרעת לגבי הפחתת העונש ואפילו עד לזיכוי מוחלט לפי נתוני התיק.

נחשדת בעבירת צווארון לבן? – כל ההנחיות

יש לדעת, כי לפני הגשת כתב אישום נגד מי שמואשם בעבירת צווארון לבן, כאשר החשוד נקרא לחקירה,, אם במשטרה או אם במשרדי רשות המיסים, או שנעצר לחקירה, יש להיפגש תחילה עם עורך דין צווארון לבן, כבר בשלב החקירה הן, בשלב המעצר. 

על עוה"ד לבחון את הציק באופן מעמיק ומקיף, ועליו להיות בעל ידע בעבירות כלכליות שונות וכן, הוא חייב להיות עורך דין המתמחה בסדר הדין הפלילי.

מאמרים רלוונטיים

עבירת שוחד

עבירת שוחד

חוק העונשין התשל"ז 1977, מגדיר עבירה מסוג עבירת שוחד, רק במקרה שעובד ציבור או עובד אשר מועסק בתאגיד שמספק שירות לציבור, מקבל שוחד, אם באמצעות

קרא/י עוד >>