האם אנו חייבים להתייצב לחקירה במשטרה?

האם אנו חייבים להתייצב לחקירה במשטרה?
עורכת דין איזבל פוקס ואזנה

תוכן עניינים

הטלפון מצלצל והשוטר מן העבר השני של הקו מודיע לכם כי אתם צריכים להתייצב בתחנת המשטרה הקרובה לביתכם לצורכי חקירה.

עבור לא מעט אנשים נורמטיביים לחלוטין, אשר מצאו עצמם בתרחיש שכזה, מדובר בסיטואציה מורכבת המביאה עמה לא מעט לחץ ומתחים. עבור מרביתנו, מדובר בהליך לא שגרתי בו אנו נמצאים באי-וודאות באשר לעתידנו, גם אם ההאשמות אינן מכוונות ישירות אלינו.

אז כיצד עלינו להגיב אל הזימון?

ראשית כל אפתח בכך שאינכם מחויבים להתייצב אל החקירה במשטרה. עם זאת, סירוב עלול לעלות לכם בלא מעט נקודות אל מול החוקרים.

הגעה לחקירה ובה נוכחים חוקרים מפויסים, היא הרבה יותר נעימה וקלה מאשר הליך משטרתי ובו עצם סירובנו והדרישה שלנו לצו, מעוררים חשדות אוטומטיים שישפיעו על כל מהלך החקירה.

אז העצה הראשונה היא – הימנעו מכול התחמקות או הערמת קשיים על החוקרים. הדבר איננו מועיל ועליכם לחשוב על טובתכם. הימנעו מצעדים המונעים מרגש, ועשו את הדבר ההגיוני והשקול ביותר – התייצבו אל החקירה.

אך תוותרו על ייעוץ מקצועי

בין שהחקירה במשטרה נובעת מתוך חשדות כלפיכם, ובין שמדובר בהליך שנובע מקרבתכם לאירוע פלילי כזה או אחר שקרה, הדבר הראשון והחיוני ביותר שעליכם לעשות הוא ליצור קשר עם עורך דין פלילי שילווה אתכם לכל אורך הדרך.

אין מדובר בצעד מתריס שעלול לעורר את זעמם של החוקרים, ודעו כי מדובר בזכויותיכם הבסיסיות ביותר. נסו ליצור לעצמכם חלון זמנים הגיוני שיאפשר היוועצות מהירה עם עורך דין – דברו עם השוטר שהזמינכם לחקירה בצורה נעימה והסבירו שאינכם יכולים להגיע בזה הרגע. נסו לבקש דחייה של מספר שעות ואף מספר ימים וקבעו מועד המקובל על כולם.

או השאיר/י פניה לקבלת שיחה חוזרת:

מה יקרה במצב של סירוב להתייצבות לחקירה?

לשוטרים אין דבר שהם יכולים לעשות למעט הוצאת צו המחייב אתכם להתייצב בתחנה הקרובה. עם זאת, זכרו כי חקירה הינה תהליך שבו כל תגובה וכל התרשמות מן השוטרים, עלולה להירשם ולהוות ראייה כנגדכם בבית המשפט.

אל תניחו שתוכלו להסתדר בחקירה בכוחות עצמכם. אנשים נורמטיביים לחלוטין, עלולים בהחלט למצוא את עצמם במצב שאיננו נורמטיבי כלל ובעיקר אם מדובר בעבירות סמים, אלימות או השחתת רכוש.
לקבלת ייעוץ מקצועי וליווי לכל אורך הדרך – התקשרו 052-6476887 או השאירו פניה באתר.