תקיפת שוטר
עורכת דין איזבל פוקס ואזנה

תוכן עניינים

עבירת תקיפת שוטר

על פניו נשמע שעבירה מסוג זה שמורה לעבריינים למשטרה, כאלו שאינם חוששים מדבר ביצוע עבירה כזו או אחרת. ועם זאת, בפועל המציאות מלמדת שגם אנשים נורמטיביים לחלוטין, עלולים למצוא את עצמם במרכזו של כתב אישום חמור בגין תקיפת שוטרים.

מדוע?

די בכך שננסה לדון בקצרה על משמעותה של עבירת תקיפה בכללותה: כל אדם אשר מכה או אף בא במגע עם אדם אחר, מפעיל כוח כזה או אחר או עושה דבר מה פיזי שלא בהסכמתו של הצד השני, הרי שהוא חשוף לנקיטת הליכים משפטיים בגין תקיפה.

עכשיו אם נחזור אל התרחיש שבו אדם בא באינטראקציה שלילית עם גורמי שיטור, נניח הפגנה או אפילו בירור מקרה או תקרית מסוימת ברחוב; הרי לכם מתכון לא כל כך מוצלח אבל בטוח – לאפשרות שתיתכן עבירת תקיפת שוטר שתגרור ענישה חמורה.

בירור נסיבות האירוע

חשוב לפנות לעורך דין פלילי מומחה בעבירות תקיפות שוטרים כבר מן הרגע הראשון וכן לפני ביצוע החקירה המשטרתית בנושא.

באשר להתווית האסטרטגיה המשפטית, עלינו לברר את הנסיבות שהובילו להשתלשלות האירועים. האם התקיימה אינטראקציה שלילית עם השוטר? האם השוטר בעצמו פעל באופן אלים ושאיננו נדרש, אז עלינו להעביר תלונה למחלקת חקירות שוטרים, ולהתחיל בגיבוש תגובה משפטית נגדית.

בירור המקרה על בוריו הוא איננו המלצה חמה, כי אם הכרח. אדם המואשם בתקיפה או נקיטת אלימות כנגד שוטר, עלול למצוא עצמו די תחת הליך פלילי חמור, כאשר המחוקק איננו סלחן כלפי כל מעשה אלימות שמפר את החוק וכל שכן שפועל כנגד אנשי החוק.

אלימות כנגד שוטר בעת מילוי תפקידו

החוק מכיר בכך שאדם לא בהכרח מודע לעובדה שהוא תוקף שוטר. מקרים שכאלו יכולים להתרחש כאשר מדובר בשוטר סמוי.

אולם, אם השוטר הזדהה בטרם התקיפה, או לבש מדים ולא היה כל מקום לפרשנות באשר למיהו ומה התפקיד אשר מילא, הרי שהתוקף חשוף לענישה מחמירה של עונש מאסר בפועל עד 3 שנים, ובהתאם לנסיבות ומידת חומרתה של התקיפה, אף מעבר לכך.

באשר לנושא זה, נתייחס גם לתקיפה בנסיבות מחמירות. אין מדובר כאן בדחיפה קלה או התנגדות למעצר. באם היה משולב בתקרית נשיאת נשק חם או קר, שימוש בחפץ כהה או כל דרך שבה היה איום ממשי על בריאותו של השוטר או חייו, או אם השוטר הותקף על-ידי מקבץ אנשים, הרי שהתוקפים מסתכנים בעונש מאסר חמור שיכול להגיע ל-5 שנים ומעלה.

הפרעה לשוטר

הפרעה לשוטר יכולה להתקיים דרך עבירת אלימות, אך יכולה גם להיגרם כתוצאה מכל פעולה שמטרתה להכשיל את מילוי תפקידו באכיפת החוק.

גם אם לא נקטתם באלימות, אך ביצעתם דבר מה שמנע משוטר לבצע את תפקידו כהלכה, הרי שאינכם רק מסתכנים בעיכוב לחקירה. מדובר בעונש שדינו יכול להגיע לעד 3 שנות מאסר בפועל.

קבלת ייעוץ וליווי משפטי

משרד עורכי דין איזבל פוקס ואזנה מעניק שירותי ייעוץ לפני חקירה וכן מעטפת משפטית כוללת לייצוג בדין הפלילי.

למידע נוסף וקבלת ייעוץ משפטי ראשוני בנושא תקיפת שוטר, צרו קשר טלפוני או השאירו פניה באתר לקבלת שיחה חוזרת.