עבירות פליליות בצבא ותביעות משרד הביטחון

עבירות פליליות בצבא ותביעות משרד הביטחון: עו"ד צבאי או עו"ד "אזרחי"?
עורכת דין איזבל פוקס ואזנה

תוכן עניינים

האם יש להיעזר בעו"ד פלילי או צבאי?

בין אם עברתם עבירה במהלך שירותכם הצבאי, או שמא אתם משרתי קבע ונקלעתם לתביעה משפטית, יהיה מומלץ לקבל סיוע משפטי בהקדם. ובמי תסייעו, האם בעורך דין צבאי או בעו"ד שפשוט מכיר את הדינים הצבאיים? הנה כל המידע.

נכון לכמעט 2021, חיילים ומשרתים בצבא הקבע לא חייבים להסתייע בעורך דין צבאי בכדי לקבל את הסיוע המשפטי הנדרש להם. למעשה, עו"ד צבאי הוא עו"ד אשר מכיר את הדינים הצבאיים ומסוגל לטפל בתיק המשפטי שלכם. תביעות נגד משרד הביטחון מוגשות בכמויות באמת נרחבות במהלך השנה. למעשה, מאחר שישנה כמו לא מבוטלת של תביעות המוגשות במהלך השנה, הגשת התביעה שלכם חייבת להיות מדויקת. במקביל, כך גם רלוונטי לגבי ההגנה המשפטית של נתבעים. במילים יותר פשוטות, אם הוגשה נגדכם תביעה במהלך שירותכם הצבאי, יהיה חשוב לקבל סיוע עורך דין צבאי בהקדם. 

תביעות משרד הביטחון - כל הסיבות להסתייע בעורך הדין הנכון

עו"ד צבאי עשוי לסייע לכם במקרים של חקירות מצח, למשל. כמו כן, תוכלו לקבל סיוע משפטי גם במקרים של חקירות הונאה, חקירות ימל"מ ועוד. חשוב להבין, לפני חקירות מצח וחקירות מסוגים אחרים בצבא, אתם צריכים לדעת למה אתם נכנסים. 

לא בגלל שאתם חלילה נוכלים וצריכים לדעת כיצד לדלג בין השקרים. ממש לא. יהיה חשוב לקבל ליווי וסיוע של עו"ד לפני חקירות מתוך סיבות אחרות. אתם צריכים לקבל ליווי עו"ד צבאי כי אתם לא לחלוטין מבינים את ההיבט המשפטי של התשובות שלכם במהלך החקירה. 

מדוע חשוב לקבל ייצוג וליווי לפני חקירות בצבא?

לא פעם, אנשים עשויים להגיד את האמת במהלך החקירות ולספק תשובות אותנטיות. אמה-מה, הם עשויים לספק את התשובות שלהם במילים הלא נכונות ובניסוחים לא טובים. עו"ד צבאי יספק לכם את הייעוץ הזה שחובה לקבל לפני חקירות בצבא, ייצוג בדיוני מעצר, ייצוג בשימוע בפני פרקליטות צבאית, ייצוג בבתי דין ועוד. לאחר ייעוץ משפטי, יהיה לכם קל יותר להבין לקראת מה אתם הולכים. 

במקרים שבהם חיילים או משרתים בצבא הקבע מעוניינים לערער על פסיקת דין צבאית, יהיה ניתן לקבל סיוע משפטי גם כן. כמו כן, חשוב גם לדעת שעורכי דין צבאיים יכולים להוביל למחיקת רישום פלילי. לא פעם, הרישום הפלילי עשוי ממש לעכב אנשים מלהתקדם עם חייהם. 

מחיקת רישום פלילי אצל עו"ד משרד הביטחון

מחיקת רישום פלילי אצל עורך דין צבאי זה אמנם תהליך, אבל אין ספק שיהיה כדאי להתחילו כמה שיותר מהר. התחילו את התהליך של מחיקת רישום פלילי על תביעה צבאית, קבלו את ההזדמנות השנייה שמגיעה לכם. בסופו של דבר, לכולנו מגיעה כזו. צרו קשר עם עורך הדין שלכם, אם נותרתם עם שאלות לגבי תביעות נגד משרד הביטחון.