אישום באחזקת סמים

עורך דין
עורכת דין איזבל פוקס ואזנה

תוכן עניינים

לפני שנה ערכת מסיבה בביתך, הזמנת את כל החברים הטובים שלך. חגגת את החופש, כי החלטת שעכשיו מגיע לך ולחבריך לנקות את הראש ולבלות יחד, כפי שאתם אוהבים..

אתה זוכר גם את הרגע שבו חבר שלך חילק לכל החברים במסיבה ג'וינטים שמכילים גראס, ואתה גם זוכר את הרגע שהגיע שוטר לביתך ופיזר את ההפגנה ואסף את כל הגוינטים שהיו במסיבה והגיעו לסך של 55 גרם.
המסיבה התפזרה ומשם כל אחד המשיך לעיסוקיו. אולם כעת, שנה לאחר מכן אתה לפתע מקבל מכתב בדואר שעליך להגיע לתחנת המשטרה מבלי שאתה יודע על מה ולמה.

בתחנת המשטרה דברים מתחילים להתבהר, והחוקרים מזכירים לך את המסיבה שערכת בביתך לפני שנה ובה נתפס 55 גרם גראס שהיו בבית שלך. החוקרים מחשידים אותך בהחזקה ושימוש בסם שלא לצריכה עצמית.

מה עושים?

ראשית, הדבר החשוב ביותר שעליך לזכור כי עם מסירת החשד כלפיך על ידי החוקר בביצוע עבירה פלילית קמה לך הזכות להיוועץ עם עורך דין.

זכות ההיוועצות היא אמנם בלשונה "זכות", אולם אין להתבלבל – מדובר בחובה מהותית, שעל היחידה החוקרת לאפשר לך להשתמש בה. מעבר לכך, זוהי זכות שהיא בעצם חובה על החשוד להשתמש בה, שהרי כל מילה שתגיד עשויה בסוף לשמש כנגדך.

לכן חשוב ביותר לעמוד על הזכות להיוועץ עם עורך דין ולבקש לממש אותה, ראשית טלפונית, ולאחר מכן עורך הדין יבקש לעצור את החקירה על מנת להגיע ולתת ייעוץ כולל בגין החשד וזאת לפני שנאמרת כל מילה מצד החשוד.
משמעותה של חקירה פלילית יכולה להוביל לשתי החלטות שונות וגורליות ולכן חשוב להיוועץ עם עורך דין.

החלטה אחת יכולה להיות הגשת כתב אישום ונקיטת הליכים פליליים כנגד החשוד על כל המשתמע מכך כולל רישום פלילי. ומנגד, ישנה אפשרות כי התיק ייסגר מבלי כל נקיטת הליך או סנקציה כנגד החשוד.

השימוש בזכות ההיוועצות ומתן ייעוץ איכותי, אפקטיבי וכולל בגין החשד שעלה בחקירה עשוי במקרים המתאימים להקטין את הסיכוי בהגשת כתב אישום ונקיטת הליכים פליליים.