גניזת תיק אונס של קטין מחוסר אשמה

עונש של שירות לתועלת הציבור
עורכת דין איזבל פוקס ואזנה

תוכן עניינים

סגירת תיק אינוס קטינה על-ידי קטין

לקוח משרדנו, קטין בן 16.5, נקרא לסור לתחנת המשטרה לצורך חקירת משטרה בגין תלונה שהוגשה נגדו. 

אופי התלונה כלל חמישה מעשי אונס, איומים וכן איומים בהפצת תמונות עירום של קטינה.

[בנושא זה ראו גם מידע אודות חקירת קטין]

פרטי המקרה

יהיה זה מיותר לציין שבעקבות הגשת כתב אישום בביצוע עבירות מסוג זה, הרי שהקטין יישא עליו כתם לכל החיים.

בעקבות ייעוץ לפני חקירה נכון ואיכותי אשר סופק על-ידינו ללקוח בטרם חקירתו, וכן לאחר שהחקירה הסתיימה והתיק עבר אל פרקליטות מחוז מרכז. משרד עורכי דין פליליים איזבל פוקס ואזנה הצליח לשכנע את התובע לסגור את התיק, וזאת על אף חומרת החשדות אשר יוחסו לנאשם.

[בנושא זה ראו מידע אודות קטין ביצע עבירת מין]

גניזת התיק

לימים, לאחר איסוף כלל חומר הראיות ולימוד תיק החקירה על בוריו – הוגש על-ידי משרדנו ערר על שינוי עילת סגירת התיק הפלילי וזאת על מנת שהקטין יוכל להמשיך בשגרת חייו וכן להתגייס ליחידה מובחרת בצה"ל שאליה התחיל להתמיין.

סיומו של דבר בקבלת כלל טענות המשרד אשר הועלו בערר. טענותינו הוכיחו מעל כל צל של ספק, כי המתלוננת אל דיברה אמת בתלונתה שהגישה למשטרה, ואף מדובר בתלונת שווא.

לאור הראיות שהוצגו, הוחלט לשנות את עילת הסגירה לחוסר אשמה.

לקוח משרדנו, קטין בן 16.5, נקרא לחקירת משטרה בעקבות תלונה שהוגשה נגדו בגין  חמישה מעשי אונס, איומים ואיומים בהפצת תמונות עירום של קטינה.

בעקבות ייעוץ לפני החקירה נכון ואיכותי אשר סופק ללקוח טרם חקירתו – ולאחר שהחקירה הסתיימה והתיק עבר לפרקליטות מחוז מרכז – הצליח משרדנו לשכנע את התובע לסגור את התיק, וזאת על אף חומרת החשדות אשר יוחסו לנאשם.

לימים, לאחר איסוף חומר הראיות ולימוד תיק החקירה על בוריו – הוגש ערר על שינוי עילת סגירת התיק על מנת שהקטין יוכל להמשיך בשגרת חייו וכן להתגייס ליחידה מובחרת בצה"ל. סיומו של דבר בקבלת כלל טענות המשרד אשר הועלו בערר, אשר הוכיחו כי המתלוננת לא דיברה אמת בתלונתה ואף מדובר בתלונת שווא, הוחלט לשנות את עילת הסגירה לחוסר אשמה.

משמעות הדבר עבור הקטין הינה כי התיק נגנז כאילו לא היה מעולם ועתידו של הקטין פתוח בפניו.

סיכום דבר

עבור הקטין זוהי בהחלט חוויה מטלטלת, וכל שכן כאשר מדובר באדם חף מפשע אשר מצא עצמו לפתע בסיטואציה שכזו.

משמעות סגירת התיק הפלילי מחוסר אשמה עבור הקטין, הינה שהתיק נגנז לחלוטין. התיק נגנז כאילו מעולם לא היה ועתידו של הקטין פתוח בפניו.

לייעוץ משפטי

נקיטת הליך פלילי כנגד אדם משמעותה סיכון בכתם לכל החיים.

משרדנו מספק ייעוץ פלילי משפטי מקצועי, ומתווה אסטרטגיה משפטית המותאמת לנסיבות של כל תיק ותיק. לקבלת מידע נוסף, צרו קשר טלפוני או השאירו פניה באתר.

אנו זמינים למצבי חירום 24 שעות ביממה.