ביצעתם עבירה פלילית? הנה הדרך לצאת מתסבוכת

ביצעתם עבירה פלילית? הנה הדרך לצאת מתסבוכת
עורכת דין איזבל פוקס ואזנה

תוכן עניינים

עבירה פלילית יכולה להתרחש ביודעין או לא ביודעין. היא יכולה לקרות תוך תכנון מראש, או בחיפזון ולעיתים גם ללא הכרה – זאת במידה והאלימות פורצת לרגע או שמבצע העבירה מקל ראש בחומרתה. למעשה, יש מגוון עבירות פליליות שעלולות להתרחש בכול רגע, החל מעבירות אלימות ומין, עד עבירות כספים, הונאות, גניבות וכדומה.

החוק הישראלי מחלק את העבירות הפליליות לקטגוריות, זאת על מנת שניתן יהיה לפסוק את הדין על כל עבירה, בעוד שחלק מהן מוגדרות קשות ופשעים של ממש, וחלקן מוגדרות כעבירות קלות או צווארון לבן. לדוגמא, נטילת כספים מארגון או מעילה, כמו גם קבלת שוחד וטובות הנאה נחשבות עבירות צווארון לבן – לכן דרוש ייעוץ וליווי של עו"ד צווארון לבן.

עבירות מין כמו אונס, הטרדה מינית, אלימות במשפחה ועוד – נחשבות קשות יותר על פי המחוקק הישראלי, בעוד שבמקרים כאלה חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין פלילי מיומן שיוכל לספק לכם ייעוץ וייצוג. אבל כיצד יוצאים מהתסבוכת במידה וביצעתם עבירה פלילית? הנה מספר טיפים למזעור נזקים:

סיוע בזמן חקירה

במדינת ישראל, לפני שמגישה הפרקליטות כתב אישום נגד חשוד בעבירה פלילית, מבצעת המשטרה חקירה של החשוד. במקרים כאלה ועוד לפני החקירה, רצוי לפנות אל עורך דין פלילי על מנת שזה ייעץ לכם כיצד לפעול. חשוב לדעת כי בעת חקירה במשטרה, זכותו של הנחקר להמתין עד הגעתו של עורך הדין, ולהימנע מחקירה ללא עורך דין.

מזעור נזקים

חשוב להבין על ידי יעוץ משפטי, מה חומרתה של העבירה וכיצד אפשר למזער נזקים. לדוגמא: במקרה של עבירת אלימות שנעשתה על ידי בני נוער, יש לבחון את הדרך להימנע ממאסר ולערב כמה שיותר גורמים מוסדיים כמו מורים או מנהלים בבית הספר להגנה על הנער או הנערה. בדקו כיצד אפשר להקל על העונש במקרה של קטינים.

הכרה הפשע והודעה באמת

אחד האלמנטים ששמים עליו דגש שופטים במדינת ישראל, הוא היכולת של מבצע העבירה להכיר בעבירה שביצע, ולהודות בפשע תוך שהוא מכיר בחומרת העבירה. במידה ומדובר בפעם הראשונה או בעבירה קלה – יתכן ובית המשפט יקל בעונשו של הנאשם.

נסיבות מקלות

בדקו עם עורך דין פלילי האם ישנן אילו נסיבות מקלות במקרה שלכם. החוק לעיתים מאפשר את הדרך להקל על העונש זאת בהתחשב בגיל העבריין, בחומרת העבירה, בנסיבות בגינן התרחשה העבירה וכדומה.
לסיכום, סיוע של עורך דין או עורכת מיומנת יוכלו לסייע לצאת מעבירות צווארון לבן ומפשעים חמורים יותר. לכן יש לפנות את משרד עורכי דין שעוסק בפלילים.