הואשמתם בשוחד או בעבירת רכוש? ככה תפעלו!

הואשמתם בשוחד או בעבירת רכוש? ככה תפעלו!
עורכת דין איזבל פוקס ואזנה

תוכן עניינים

עבירות שוחד, עבירות רכוש, מעילה, קבלת טובות הנאה וכדומה, הם נושאים שצריך להעמיק בו במובן המשפטי של המילה. עבירות כאלה ידועות בדרך כל כ"צווארון לבן", משום שהן אינן כוללות אלימות, אלא שהן סובבות סביב נושאי החבלה במכוון, הכספים, כמו גם המרמה והנזקים הכלכליים שמבצע מי שביצע עבירה כזאת. לדוגמא: עבירות סייבר שכוללת חדירה לפרטיות באופן דיגיטאלי, (כמו עבירות סוסים טרויאניים) אשר מטרתן להוציא מידע ממוחשב מארגונים – ידרשו סיוע של עו"ד סייבר, זאת כדי שאיש המקצוע יספק הגנה מתאימה מול בית המשפט.

אם הואשמתם במתן או קבלת שוחד, אם אתם נחקרים לגבי הונאות ועבירות רכוש, ואם יש סכנה שיוגש נגדכם כתב אישום בנושאים כאלה ואחרים, כדאי לפעול בדרכים הבאות:

שכירות עורך דין פלילי

גם אם זומנתם לחקירה וגם אם נעצרתם, רצוי לבחור עורכת דין פלילית שתייצג אתכם ותייעץ לכם כיצד לפעול, כבר מרגע החקירה. מי שנחקר במשטרה בכול נושא, זכאי ליצור קשר עם ערוך דין ולהיחקר: רק כאשר עורך הדין מגיע למקום. חשוב לדעת כי יש זכויות בזמן חקירה שנועדו כדי לאפשר לנחקר לתכנן את האסטרטגיה עבור הגנתו.

אל תשקרו!

אם אתם מוצאים עורך דין טוב שיגן עליכם בעת הגשת כתב אישום או חקירה, מומלץ לשמור על זכות השתיקה ובטח שלא לשקר לחוקרים. מי שישקר בחקירה, עלול להיות מואשם בשיבוש הליכים ובכך לקבל עונש נוסף. לכן מומלץ תמיד לדבוק באמת ובגרסה אחת ובכלל: לא לשוחח עם החוקרים עד בואו של עורך דין.

שמרו על חומרים שמגנים עליכם

בתחום ה סייבר, ההונאות, השוחד וכדומה, ישנן לא מעט הוכחות שעלולות "להפיל אתכם" כמו גם הוכחות שעלולות להוכיח את חפותכם. לכן חשוב לא להשמיד חומרים ולא להעלים אותם. גלו לסנגור שמגן עליכם איזה חומר ישנו שיכול לסבך אתכם, כמו גם איזה חומר יכול להגן עליכם. בכך תוכלו לקבל את ההגנה הטובה ביותר.

נסיבות מקלות

נסו להבין אילו נסיבות מקלות ישנן שיספקו הפחתה בעונש ומזעור נזקים. האם מצב כלכלי קשה הוביל אתכם לביצוע העבירה? האם חוסר צדק במקום העבודה הוא שהוביל אתכם לעבירת סייבר או להונאה? או שמא מנסים להתנקם בכם על משהו שקרה בעבר? קחו בחשבון את כלל העבירות ונסו לנבור בזיכרונכם לגבי אנשים שירצו ברעתכם.

לסיכום, כול עבירת צווארון לבן זקוקה לטיפול והתייחסות של אנשי המקצוע. לכן השלב הראשון בטיפול בנושא הוא שכירת עורכת דין פלילית שתלווה אתכם בכול שלב – החל משלב החקירה עד לשלב הגשת כתב אישום, שימוע, וקבלת פסק הדין.