חשיבות ייצוג משפטי בעבירות פליליות ומהם העונשים המקובלים?

חשיבות ייצוג משפטי בעבירות פליליות ומהם העונשים המקובלים?
עורכת דין איזבל פוקס ואזנה

תוכן עניינים

ייצוג באישומים פליליים

אישומים פליליים הינם אישומים קשים אשר יכולים להשפיע על כל חייו של האדם. אדם אשר עומד בפני אישום פלילי חייב להבין כי גם אם מדובר בעבירה קלה יחסית, ובעונש קל, העובדה שהוא הואשם במעשה פלילי תעמוד לו לרועץ לאורך כל החיים שלו ועלולה להשפיע עליו באופן ישיר גם בעוד שנים רבות.

לכן, אדם אשר ניצב בפני אישומים פליליים, חייב לקבל את הייעוץ והייצוב המשפטי הטוב ביותר. חשוב להבין כי גם אם חשוד נתפס בעדשת מצלמות אבטחה בעת ביצוע עברה פלילית ולכאורה ניתן להוכיח את העברה, ייצוג משפטי מקצועי יוכל לבחון את הדברים לעומק ולהציג השגות כאלו ואחרות ביחס למקרה. לכן יש חשיבות גדולה מאוד לעורך הדין בו בוחרים, חשיבות גם עבור התיק הנוכחי וגם לכל עתידו של האדם.

ביטול העמדה לדין של נאשם

ישנם מקרים בהם לא ניתן להעמיד אדם לדין בגין אישומים פליליים. זה יכול להיות בשל הגיל שלו (בין אם זה קטין ובין אם מדובר באדם קשיש מאוד), בין אם זה בשל מצב בריאותי לא תקין באופן חמור או מצב מנטלי ונפשי אשר לא מאפשר העמדה לדין. במקרים כאלו חשוב מאוד לפנות אל עורך דין מומחה אשר יוכל להעניק את הייצוג הטוב ביותר לאותו אדם ולמנוע את העמדתו לדין בשל הסיבות הללו. לעיתים רבות אי ההעמדה הזו יכולה להציל את האדם ולהעניק לו אפשרות להמשיך את חייו בצורה טובה יותר, ולא כל עורך דין יכול להוביל את הנאשם למצב כזה, אלא רק עורך דין מנוסה, מומחה ובעל הצלחות רבות והבנה עמוקה בתחום.

כיצד קובעים את העונשים באישומים פליליים?

התחום הפלילי הוא תחום רחב מאוד, וכולל מגוון עצום של אישומים פליליים אשר יכולים להיות מופנים נגד הנאשם. לשופטים יש אפשרויות ענישה רבות וישנם שיקולים רבים שלוקחים השופטים בחשבון בעת שהם קובעים את העונש על העבירה, כאשר ישנם מקרים בהם השופט יחליט להקל על העונש, או להחמיר אותו, ועורך דין מקצועי בהחלט יכול לסייע להקלה בעונשו של הנאשם אם הוא מכיר את התחום הפלילי היטב, מתמצא בתקדימים משפטיים ובעל יכולת לייצג את הנאשם בצורה הטובה ביותר.

מה העונשים המקובלים?

עונשים על עבירות פליליות יכולים להתחיל מקנסות או מעצר בית על עבירות קלות, ולהגיע לעונשי מאסר ממושכים על עבירות קשות וכבדות, ולעיתים עונשי מאסר בצירוף קנסות כבדים. לכל עונש יש רף ענישה הקבוע בחוק, אך לשופט יש יד חופשית לקבוע את העונש בהתאם לרף הענישה ולתנאים נוספים בתיק, ולכן עורך דין מקצועי ומומחה ינסה להעניק לשופט את כל המידע האפשרי, תקדימים וחוקים שונים אשר יכולים להוביל להקלה בעונש של הנאשם, במיוחד אם מדובר בעונש מאסר למשך שנים רבות מאוד.