מתי מומלץ להיעזר בחוקר פרטי?

מתי כדאי להיעזר בחוקר פרטי?
עורכת דין איזבל פוקס ואזנה

תוכן עניינים

היעזרות בחקירה פרטית

במידה ונפלת קרבן לפשע המהווה עבירה פלילית על פי החוק הישראלי, אין כל ספק כי המשטרה היא הגורם הראשון אליו עליך לפנות על מנת שיטפל במקרה. עם זאת, ישנם מקרים בהם הפנייה למשטרה לא תספיק ותדרוש סיוע של גורמים מקצועיים. משרד חקירות המתמחה בחקירות פליליות יכול לסייע לך להבטיח כי המקרה יטופל כראוי ולא ייפול בין הכיסאות.

איסוף נתונים וביסוס ראיות

במקרים רבים, המשטרה עשויה להתמהמה מסיבות כאלו ואחרות בתחילת החקירה. בעבירות רבות, חשוב להכות בברזל בעודו חם וכל עיכוב עשוי לפגוע ביעילות החקירה וביכולת לבסס ראיות מספקות. במקרים כאלו בדיוק, שירותי חוקר פרטי יכולים לסייע לך. החוקר יוכל לאסוף ראיות ולהתחיל בחקירה עוד לפני שהמשטרה תתחיל בעבודתה. נוכל אפילו לפנות אל החוקר לפני הפנייה למשטרה ולהגיע אליהם כשאנחנו מוכנים ועם ראיות ביד, שעשויים לזרז את טיפולם במקרה.

רגישות ודיסקרטיות

לא תמיד אנו בטוחים כי אכן נעשתה עבירה, או האם האדם בו אנו חושדים מעורב בה. על מנת לבחון את הדברים בצורה זהירה, סודית ובאופן שלא יפגע בשמו הטוב של האדם, בעסקיו או במצבו המשפחתי, שירותיו של חוקר פרטי בעל ניסיון וידע מקצועי נרחב יוכלו לסייע במשימה. משרד החקירות יטפל בנושא ברגישות ויאסוף ראיות מבלי לחשוף את הנחקר וללא יצירת אי נעימויות מיותרות. כך, במידה ויתגלה בחקירה כי הנחקר אינו מעורב בכל עבירה, לא ייגרם כל נזק לאף אחד מן הצדדים.

באילו מקרים ניעזר בחוקר פרטי לחקירה פלילית?

נושאי החקירה בהם יכול משרד חקירות מקצועי לטפל הם נרחבים ביותר ועשויים להעלות באופן משמעותי את הסיכוי למצות את הדין עם החשודים.

  • מעקב אחר עובדים החשודים במעילות או גניבות – חקירה פרטית תוכל לחשוף את המעשים מבלי לעורר את חשדם של המעורבים ומבלי לבייש או לפגוע באלו שאינם מעורבים במעשים.
  • אלימות והתעללויות על ידי גננות או עובדי סיעוד במוסדות חינוכיים או רפואיים – לצערנו, שמענו על מקרים רבים בתקשורת בהם נחשפו מעשי אלימות חמורים על ידי עובדים שהיו אמונים על חסרי ישע. על ידי שימוש באמצעי מעקב ניתן לחשוף את המעשים בצורה דיסקרטית ויעילה.
  • חוקר פרטי המתמחה בתחום יוכל לסייע לך בחשיפת ריגול תעשייתי ומעשי הונאה בעסק.
  • אלימות ופגיעה מינית במשפחה.
  • תיעוד עבירות מין באינטרנט – שימוש באמצעי מעקב ופעילות סמויה סייעה בחשיפת עברייני מין רבים ברשתות.
  • ניסיונות מרמה, התחזות וזיופי מסמכים.
  • חשיפת שימוש בסמים או עבירות אלימות הנעשות על ידי בני משפחה.

לא רק לחשיפת עבירות

גם אם התעורר כלפיך חשד למעורבות בעבירה, שירותיו של חוקר פרטי עשויים לסייע לך להוכיח את חפותך. החוקר יוכל להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותו על מנת לבסס חומר ראייתי שיוכיח כי לך לא הייתה כל מעורבות בדבר ולסייע לך מול חקירת המשטרה.