מדובבים ככלי חקירתי

מדובבים ככלי חקירתי
עורכת דין איזבל פוקס ואזנה

תוכן עניינים

דיבוב חשודים כטקטיקה חקירתית

במסגרת החקירה המשטרתית, החוקרים רותמים לצדם מגוון רחב של כלים המסייעים להם לבסס את החשדות הקיימים כנגד החשוד. אחד מהם הוא לא אחר משימוש במדובבים. כלי יעיל במיוחד שמשמש לא אחת את החוקרים בתאי המעצר.

חשוב לזכור תמיד – כל מילה שנאמרת במסגרת החקירה, הרי שביכולתה לשמש כנגדכם כראייה קבילה בבית המשפט, ושלא אחת אף עלולה להוביל להרשעה! משרד עורכי דין פלילי איזבל פוקס ואזנה, רתם לזכותו ניסיון עשיר בייעוץ וליווי עצורים ונחקרים, ובהתוויית האסטרטגיה המשפטית הנכונה ביותר החותרת לזיכוי או הפחתה משמעותית בענישה.

כך מעשה, דיבוב חשודים מטרתו להוביל לאיסוף ראיות מצד המשטרה כהודאה מטעם החשוד.

תנאים וסיטואציות קשים

אדם מן השורה יניח כי מדובב אשר הצליח להביא את החשוד להגיד את שאירע, למעשה הגיע אל מקור האמת באשר לנסיבות שהובילו לחשדות.

חשוב לזכור! הנחקר בחדר החקירות או העצור בתא המעצר, מצוי בתנאי לחץ קשים שלא אחת מובילים אותו למצבים נפשיים קשים. ישנן אינספור דוגמאות מפורסמות שונות בהן נראים עצורים אשר מאבדים אט אט את קור רוחם, מתחילים לפקפק ולהסס באשר למה שהם מאמינים בו כאמת.

דיבוב חשודים יכול להוביל לביסוס חשדות ולהשלכות הרות גורל על החשודים. ודיבוב אשר מתבצע עבור אדם המכיר את טקטיקות החקירה ואשר מאמין בחפותו, יכול להוביל ליצירת הזדמנות לזיכוי.

משרדנו מלווה את לקוחותיו לכל אורך ההליך הפלילי, וחותר כדי להציג את גרסתו האמתית של החשוד. התמודדות עצמאית אל מול טקטיקות חקירה וגורמי אכיפת החוק, יכולה להוביל אנשים נורמטיביים לחלוטין אל תוך מצבים בלתי אפשריים אשר יכולים להשפיע באופן מהותי על העתיד הרחוק והנראה לעין.

הימנעו מלשוחח עם זרים

למרבה הצער, דיבוב הוא איננה רק שיחה קולחת בה לפתע החשוד מחליט לספר את אשר על לבו.

במקרים רבים, דיבוב חשודים מתבצע תוך שהמדובב חותר להודאה ומשלב מילים בפיו של החשוד. בשל כך ולאור המצב הנפשי הקשה שעצורים וחשודים מגיעים אליו, המלצתנו היא שלא לשוחח עם אף אדם, מלבד עם עורך דין פלילי שנשכר על-ידכם.

זכרו תמיד: בעוד שאתם נכנסים למגננה אל מול גורמים חקירתיים רשמיים, הרי שעם מדובב שאינכם מכירים או מודעים לכוונותיו, אתם עלולים לחוש נחמה ומקור לפריקה באשר לרחשי לבכם. במקרה שכזה, המעיטו בשיחה ושמרו את הפורקן רק להיוועצות עם עורך דין.

מי הם למעשה המדובבים?

פרט חשוב שכדאי לדעת הוא כי מרבית המדובבים הם למעשה עבריינים שזוכים לצ'ופרים בעבור עבודתם, ועל אחת כמה וכמה כאשר זו צולחת. בחלק אחר מן המקרים יהיו המדובבים לא אחרת מאשר שוטרים.

לאור העובדה שמדובר בעבריינים המדורבנים על-ידי צו'פרים כאלו ואחרים, הרי שהם יחתרו באופן אינטנסיבי ואגרסיבי לקבלת ההודאה מטעם העצור.

אין מדובר רק בשיחה קולחת של מספר שעות. מדובב יכול להימצא עם החשוד בתא מעצר לאורך ימים ולילות. לא אחת תרגישו כי בנוח לבקש עצה מן המדובב שכן בהדרגה תראו בו כאדם היחידי שאותו אתם יכולים לכנות כחבר. בהליך הפלילי, המלצתנו הכנה והנמרצת היא שלא לשוחח עם אף אדם אלא עם עורך הדין ואל מול החוקרים. כל זאת יש לעשות בכפוף לקבלת ייעוץ בטרם הליכי החקירה.

זמינות מידית 24 שעות ביממה

משרד עורכי דין איזבל פוקס ואזנה זמין עבורכם בכל שעות היממה לקריאת חירום.

לרשותנו ניסיון עתיר שנים בהליך הפלילי. לצד הדרכה ראשונית באשר להתמודדות עם החקירה או המעצר, נפעל באופן נמרץ ותוך התוויית אסטרטגיה משפטית כוללת, למען מיטוט התשתית הראייתית הקיימת כנגדכם, ולמען זיכוי מוחלט.

לקבלת פרטים נוספים השאירו פניה באתר לשיחה חוזרת או התקשרו כבר עכשיו: 072-3974572.